Hvordan man lykkes med å dyrke mat, enten på balkongen, i vinduskarmen, i borettslaget, gjennom andelsjordbruk eller i egen hage blir temaet for kvelden.
Urbant landbruk er blitt veldig populært etter at pandemien holdt oss hjemme sommeren 2020. FNs organisasjon for ernæring og landbruk (FAO) hevder at dyrking i byer og tettsteder vil bli et vesentlig bidrag til verdens matforsyning i fremtiden, fordi vi er nødt til å benytte arealer som allerede er tatt i bruk. I 2021 kom den norske regjeringens strategiplan på feltet, som nettopp heter «Dyrk byer og tettsteder». Norge, som er ett av verdens dårligste på selvforsyning, har god grunn til å oppfordre oss alle til dette.
Ta gjerne med overskuddsfrø av grønnsaker - vi bytter med hverandre!

Inngang kr. 50. Åpent for alle!