aI forbindelse med Beredskapsuka 2024, hadde sivilforsvaret innvitert mange aktuelle organisasjoner for å markedsføre sine strategier for beredskap. Mandag 28.oktober var den store markedsføringsdagen, og mange hadde satt opp stand på torget og rådhusplassen. De som var representert der var Sivilforsvaret, Brannvesenet, Politiet, Røde kors, Norsk folkehjelp, Bondelaget,Eli-nett, og Molde hagelag.

aVår stand inneholdt grønnsaker som man lett kan dyrke selv, og eksmpel på hvordan frukt,bær og grønnsaker kan taes vare på i form av sylting, safting, frysing, fermetering osv. Vårt budskap handlet om hvordan vi kan spe på matvarene ved hjelp av dyrking i krisetider, såkalt beredskapshage. Vi markedsførte også Molde hagelag som en møteplass og læringsarena og delte ut matreriell om dette.

Det var et utrolig dårlig vær denne dagen, og byen var så og si folketom. De få som var der hastet avsted mellom butikkene og viste lite interesse for hva beredskapsfolkene ville vise dem. Heldigvis var det flere klasser fra videregående og ungdomskolen som var innvitert, og de viste generellt stor interesse for det vi ønsket å formidle. Veldig moro å snakke med disse. Folk fra andre stander kom også innom og ville høre mer om selvdyrking som et ledd i beredskap. De skrytte veldig av den fargerike og spennende standen vår. Hva vi vil gjøre annerledes ved senere anledninger, er å f.eks. lage en enkel konkuranse som viser til hva vi driver med.

Til tross for det kalde været, var dette en lærerik dag med gode møter med andre "beredsskapsfolk"